איך להצליח עם פתיחת וילת נופש24/04/2018

עיסוק בתחום הנופש והתיירות בישראל מפתה מאוד בשנים האחרונות ישראלים רבים אשר מתעניינים ומבקשים לבדוק את כדאיותה של השקעה בתחום עסקי זה, כאשר אחת האפשרויות הבולטות והמעניינות ביותר היא פתיחת וילת נופש לתיירות פנים וחו"ל.

העניין הרב באפשרות זו מתעורר במרבית המקרים בנסיבות שכיחות שונות בין היתר:
א. כאשר יש בידי המתעניינים בית מוזנח שקיבלו בירושה ורוצים הם לנסות לנצלו להשכרת למטרת נופש.
ב. כאשר הם גרים בישוב שיש בו נחלה גדולה והוא מצוי באזור אטרקטיבי ונוח לתיירות ונופש.
ג. כאשר יש בידם סכום כסף להשקעה והם מבקשים להשקיע אותו בנדל"ן תיירותי וכו'.

מי שאינו בקיא כלל בתחום הנופש והתיירות בישראל יכול להעלות בדעתי אולי כי התחום פשוט לתפעול, אבל לא כך הדבר בהכרח -  בכדי להחזיר את ההשקעה הראשונית הגדולה ולנסות להרוויח בתחום זה לאורך זמן, יש צורך לתכנן היטב מבעוד מועד את כלל המהלכים הנדרשים בתבונה וזאת בסיוע בניית תכנית עסקית מסודרת ומתאימה ולפעול על פיה. רו"ח מומחים בנושא יכולים לסייע רבות לכל מתחיל וגם לוותיקים יותר בתחום התיירות.


>> זקוקים לסיוע מקצועי בבניית תכנית עסקית מתאימה? לחצו כאן.

תכנית עסקית – המרכיבים החשובים

בניית תכנית עסקית בעבור פתיחת וילת נופש חדשה מתבססת לרוב במספר פרמטרים מרכזיים חשובים - התייחסות לחסמי הכניסה לענף, לקוחות, ספקים ולתחרות מעסקים דומים או אחרים בתחום התיירות:

חסמי כניסה כספיים ובירוקרטים - עלויות הבנייה/שיפוץ ותהליך קבלת אישורי הבנייה הינם ארוכים ומסורבלים  לרוב. יש צורך לאבזר את הווילה באבזור מודרני ויקר. במקרים רבים, מדובר על ג'קוזי ובריכות שחיה שדורשות תחזוקה רבה. כדי למקסם את  הפוטנציאל אזי יש צורך לקרות את  הבריכה והדבר אומר עלויות נוספות ותחזוקה גבוהה בשל הצורך בחימום הבריכה בחורף.

לקוחות – מרבית הלקוחות בווילות נופש הם ישראלים שנחלקים למספר קטגוריות: אלו המחפשים נופש זול ומפנק באווירה רומנטית, אלו שמחפשים נופש באיכות גבוהה ומגוונת, אוהבי טבע שמעדיפים לנפוש באזורים כפריים הקרובים לטבע וכן, תיירי חוץ. לקוחות יכולים כיום לבחור בקלות מגוון וילות נופש ו/או צימרים  מתוך היצע גדול ובעידן האינטרנט הבדיקה וההזמנה הינם קלים וזמינים מאוד. משום כך, יש להם כוח מיקוח רב מול בעלי  הנכס במיוחד בעונת השפל.

ספקים – בתחום התיירות לספקים לווילות נופש אין השפעה חריגה ביחס לעסקים אחרים שכן, אלו המספקים ריהוט, מוצרי טואלטיקה, אביזרי בנייה ושירותי בניה וכדומה אינם יכולים ללחוץ להעלאת מחירים מיוחדת. כך, שהחישוב בנושא צריך להיות רגיל ושמרני.

שיווק - השיווק המרכזי והעיקר כיום נעשה בעיקר על ידי אתרים אינטרנט אישיים שיש לקדם כל העת ועלות תחזוקתם חייבת להילקח בחשבון. בנוסף, שיווק דיגיטלי נעשה גם באמצעות פורטלים גדולים שונים ברשת אשר כוח המיקוח שלהם גבוה, יחסית, מול בעלי הצימרים מאחר והם די מובילים בתחום השיווק הצר הזה.